האלוף במיל' יצחק בריק: "אם ימשך ככה, לא נוכל להמשיך פה"

    המהדורה המרכזית No Comments on האלוף במיל' יצחק בריק: "אם ימשך ככה, לא נוכל להמשיך פה"

    האלוף במיל' יצחק בריק למימרן ב'מהדורה המרכזית': "היות ויש סיכוי לא קטן שלא נצליח למגר את חמאס מרפיח. צריך עכשיו ללכת לשלב השלישי גם בחאן יונס, לעשות פשיטות בכל רחבי עזה, לא ניתן להם להרים את הראש ולא יהיה הרוגים. במקביל לשכנע את המצרים להקים מכשול ולהקים מנהלת שתשלוט ברצועה במקומינו. כעת ממשיכים ראש בקיר כאילו אין בעיה ברפיח, כאילו אין מנהרות"

    יצחק בריק. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    23:59
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on סופית: הגה"צ ר' מיילך בידרמן ידליק בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף במיל' יצחק בריק לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "המלחמה היא אמנות החשיבה הרציונלית ולא האמוציונלית. אני היום מוטרד, אנחנו חודשיים במלחמה בעזה בהתחלה. עכשיו כבשנו, יצאנו והשארנו להם לצאת ולהמשיך בלחימה"

    "ראש הממשלה הבטיח שנמשיך במלחמה עד שנכריע. בוא נבחן את זה רציונלית: כעת אנחנו בחאן יונס, עוברים עוד מתקן, עוד מבנה, מבחינה טקטית בסדר – אבל אין יום ללא הרוגים"

    "נגיד שנמשיך ככה במלחמה, האם ישארו חטופים חיים? רפיח היא עכשיו המקום הכי צפוף בכדור הארץ, אוהל נוגע באוהל. אם ניכנס לשם יהיה הרג נורא. איך נדע מי זה חמאסניק ומי לא? אם ניכנס ונעשה את המכשול בגבול רפיח, איך מכניס פועלים לשם. איבדנו חודשיים במקום לעבוד במקביל על המכשול הזה".

    האלוף במיל' יצחק בריק: "מה צריך לעשות? היות ויש סיכוי לא קטן שלא נצליח למגר את חמאס מרפיח. צריך עכשיו ללכת לשלב השלישי גם בחאן יונס, לעשות פשיטות בכל רחבי עזה, לא ניתן להם להרים את הראש ולא יהיה הרוגים. במקביל לשכנע את המצרים להקים מכשול ולהקים מנהלת שתשלוט ברצועה במקומינו. כעת ממשיכים ראש בקיר כאילו אין בעיה ברפיח, כאילו אין מנהרות"

    "עשרות אלפי טרוריסטים, יחד עם התנזים שזה הצבא של הרשות הפלסטינית ירוצו לתוך היישובים. ישבתי כמה חודשים לפני המלחמה עם רכזי ביטחון ביו"ש ןאמרתי להם שאין כוח בצבא להגן עליהם. מה שהיה בעוטף עזה זה ככלום ממה שיהיה ביהודה ושומרון"

    האלוף במיל' יצחק בריק התייחס לקונספציה: "האסימון לא נפל. אני לא רואה בדרג המדיני חשיבה אסטרטגית למצב שאנחנו בו. ההתשה מול חמאס, ההתשה מול חיזבאללה שיכולה להתרחב למלחמה וזה יהיה אסון לאומי. צריך להכין את הצבא, להכין טילים נגדם ומערכת לייזר ליירוט"

    "אנחנו, ראשי הצוותים הכנו לגלנט ולהרצי הלוי דו"ח להציל את המדינה מעצמה. הם נתנו הנחיות להתחיל לעבוד, אבל צריך קבינט שחושב אסטרטגית. הקבינט היום חושב מטר מעבר לאף, אם ימשיך ככה לא נוכל להמשיך פה"

    "עסקנו במערכה שבין המלחמות, ולא נערכנו למלחמה כלום. יצרנו פארסה נוראית שלא יהיו מלחמות וקצצנו את הצבא עד דק. צריך לשקם את הצבא, להכין את צבא היבשה, להכין טילים, לייזר, ועוד. עד אז להביא נשק ליישובים, להכין את היחידות ההגנתיות. למעשה עד היום צה"ל התכונן לבט"ש ולא למתקפה ומלחמה"

    "עד שנקים את הצבא מחדש, ונוכל להשיב מלחמה שערה. צריך למגן את היישובים, גם ברשתות פלדה שבולמות טילים כמו בטרקטורים שפועלים עכשיו בעזה" סיכם.

    האזינו לראיון המלא>>>



    0 תגובות